Bu Blogda Ara

4 Kasım 2017 Cumartesi

ÜLKÜCÜ ŞEHİT YUSUF YAVUZ

ÜLKÜCÜ ŞEHİT YUSUF YAVUZ

ŞEHİT OLDUĞU TARİH: 4 KASIM 1991
ŞEHİT EDİLDİĞİ YER: NİĞDE
DOĞDUĞU YER: NİĞDE
MESLEĞİ:
1945 doğumluydu.
Pek çok arkadaşımız gibi, Eylülcülerin zulmüne uğrayarak cezaevine girdi. Cezaevinde kaldığı süre içerisinde eşinden de ayrılan Yusuf Yavuz, özgürlügüne kavuşmasının akabinde geçirdiği trafik kazasında felç oldu. Takdir Rabbimizdendir. Çile yazılmışsa bir insanın kaderine çekecektir fakat; inanan bin insanın, bir dava adamının çilesinin çevresince paylaşılması gerekli değilmidir?
Rahmetli Yusuf Yavuz’un çilesi, aile bireyleri ve Ülküdaşları başta olmak üzere hiç kime tarafından paylaşılamadı. Altı yıl felçli olarak yaşadığı halde, böyle bir insanın varlığından hiçkimsenin haberi olmadı.
Rahmetli Ülküdaşımız bu ilgisizliğin kurbanı olmuştur. Rahatsızlığının ağırlaşması sebebiyle Ankara’ya gelen ve kimsesizlik sebebiyle hastane hastane mekik dokuyan Yusuf Yavuz’un durumu, bir Ülküdaşımızın vefakar eşinin haberdar olup, bildirmesiyle ülküdaşlarının haberi olur. Ama vakit çok geçtir artık. Yusuf Yavuz 4.11.1991 tarihinde, gece saat 01.45’te Hakk’ın rahmetine kavuştu.
Yusuf Yavuz’un yazmış olduğu şiir:
KİMSESİZİM
Bir kaza anında düştüm bu derde
Felç oldu bacaklarım basamam yere
Allah düşürmesin benim gibi, kimseyi derde
Çaresizim, kimsesizim, kaldım hastanelerde
Abimden, bacımdan nasibimi aldım
Altı yıldır aramadılar beni, hastanelerde kaldım
Söyleyin abim, bacım, ben size ne yaptım?
Tedbiri size, takdiri Yüce Allah’a bıraktım
Düşenin dostu olmaz derlerdi, inanmazdım
Terketti dostlarım beni, şimdi inandım
Söyle bana kaderim, ben kime dert yanayım
Al canımı Allah’ım ben de dertten kurtulayım
Anam sağ olsaydı, hastanede mi kalırdım
Alıp beni götürürdü, yanında olurdum
Anamla dertleşir, onunla ağlar, onunla gülerdim
Söyle bana güzel Allah’ım, ben kime dert yanayım
Yaz Yusuf, yaz dertlerini şiirine
Elbet okuyacaklar seni, günün birinde
Şu yalan dünyadan yok olup gittiğinde
Bu şiirim kalsın, dostlarıma benden hediye.
Yusuf YAVUZ


ÜLKÜDAŞIMIZA ALLAH’TAN RAHMET DİLİYORUM.

ÖNEMLİ NOT: ŞEHİTLERİMİZLE İLGİLİ ELİNDE BİLGİ, RESİM OLAN VARSA YA DA DÜZELTİLMESİ GEREKEN BİRŞEY VARSA LÜTFEN BANA ÖZEL MESAJDAN YAZSIN. TEŞEKKÜRLER.

1 yorum:

ÜLKÜCÜ ŞEHİT HAYRULLAH SEVGÜR

ÜLKÜCÜ ŞEHİT HAYRULLAH SEVGÜR ŞEHİT OLDUĞU TARİH: 23 ARALIK 1978 ŞEHİT EDİLDİĞİ YER: KAHRAMANMARAŞ DOĞDUĞU YER: KAHRAMANMARAŞ M...