Bu Blogda Ara

21 Aralık 2016 Çarşamba

ÜLKÜCÜ ŞEHİT CENGİZ ŞEN

ÜLKÜCÜ ŞEHİT CENGİZ ŞEN

ŞEHİT OLDUĞU TARİH: 21 ARALIK 1976
ŞEHİT EDİLDİĞİ YER: İZMİR
DOĞDUĞU YER: DENİZLİ-BAŞKARCI KASABASI
MESLEĞİ: ÖĞRENCİ

1954 yılında dünyaya geldi. İlköğrenimini Başkarcı İlkokulu'nda başladı. Orta ve liseyi Denizli Fen Lisesi'nde bitirdi. Lise yıllarında Denizli Ülkü Ocakları'na üye oldu. 18 yaşında Ülkü Ocağı başkan yardımcılığı ve başkanlığı yaptı. Buca Eğitim Enstitüsü'nde girdiği imtihanlarda komünist okul yönetiminin Ülkücü öğrencilere yaptığı haksızlık Cengiz Şen'i çok etkiledi. Bu arada Cengiz Şen yaptığı mücadele ile Ülkücü Camiada Denizli Arslan'ı olarak yerini aldı. 1974 yılında girdiği ikinci imtihanda Buca Eğitim Enstitüsü'nün matematik bölümünü kazandı.

OLAY GÜNÜ:
1975 yılında komünist militanların saldırısına uğrayıp yaralandı. Baskı ve tehditlere boyun eğmeyen Cengiz Şen 21 Aralık 1976 günü Buca Eğitim Enstitüsü Öğrenci Yurdu'nda komünist militanların açtığı yaylım ateşi ile ağır yaralanmış, hastaneye kaldırıldıysa da kurtarılamayarak şehit olmuştur. Cenazesi memleketinde toprağa verildi.
  ÜLKÜDAŞIMIZA ALLAH’TAN RAHMET DİLİYORUM
ÖNEMLİ NOT: ŞEHİTLERİMİZLE İLGİLİ ELİNDE BİLGİ, RESİM OLAN VARSA YA DA DÜZELTİLMESİ GEREKEN BİRŞEY VARSA LÜTFEN BANA ÖZEL MESAJDAN YAZSIN. TEŞEKKÜRLER.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÜLKÜCÜ ŞEHİT HAYRULLAH SEVGÜR

ÜLKÜCÜ ŞEHİT HAYRULLAH SEVGÜR ŞEHİT OLDUĞU TARİH: 23 ARALIK 1978 ŞEHİT EDİLDİĞİ YER: KAHRAMANMARAŞ DOĞDUĞU YER: KAHRAMANMARAŞ M...